Unisecure Nordic ApS
Porthusvej 7C
3490 Kvistgård
Denmark
VAT.Nr.: 41276983
Tlf. nr. 6990 1818
info@unisecure.dk
Betaling
På www.webshop.unisecure.dk kan der betales med:
Dankort, e-Dankort, VisaDankort, VisaElectron, MasterCard, VISA, JCB, MobilePay.
Der er forbundet et muligt kort-/betalingsgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder hos Nets.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.webshop.unisecure.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Levering
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
Postdanmark privatforsendelse med trackingnummer og omdeling
- 0-1 kg. kr. 59,00
- 1-5 kg. kr. 65,00
- 5-10 kg. kr. 69,00
- 10-15 kg. kr. 75,00
- 15-20 kg. kr. 85,00
Postdanmark privatforsendelse med trackingnummer uden omdeling
- 0-1 kg. kr. 39,00
- 1-5 kg. kr. 45,00
- 5-10 kg. kr. 49,00
- 10-15 kg. kr. 59,00
- 15-20 kg. kr. 69,00
Postdanmark erhvervsforsendelse med trackingnummer og omdeling
- 1-5 kg. kr. 75,00
- 5-10 kr. kr. 100,00
Levering sker med Postdanmark med eller uden omdeling. Leveringstiden er 3-5 hverdage. Vi leverer til hele Danmark.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.webshop.unisecure.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
- har modtaget din vare
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved skrigtlig henvendelse til info@unisecure.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varetyper for opsættelse af vejskilte, såsom vejsstandere.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
- hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.
- udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
- levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
- aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
- aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
– du bryder forseglingen/åbner varer, som indeholder unikke DNA-koder.
– du har anvendt SelectaDNA sprayprodukter.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Opsigelse af sporingsenheder
Abonnementet på sporingsenhederne forudbetales i en abonnementsperiode. Medmindre andet er aftalt skriftligt, beregnes abonnementet fra levering. For de følgende abonnementsperioder udsendes en faktura for hver periode, dvs. forudbetaling for 12 måneder foretages en gang om året. Abonnementet kan opsiges af begge parter med en opsigelsesperiode i den aktuelle måned plus 1 måned. Der foretages ingen tilbagebetaling af det forudbetalte abonnement, selvom det annulleres tidligere end slutningen af den forudbetalte periode.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Unisecure Nordic ApS
Porthusvej 7C
DK- 3490 Kvistgård
Tlf. nr. 6990 1818
info@unisecure.dk
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.webshop.unisecure.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Unisecure Nordic ApS
Porthusvej 7C
DK- 3490 Kvistgård
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Modtag vores RMA skema ved kontakt til kundesupport på info@unisecure.dk
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på www.webshop.unisecure.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos UniSecure Nordic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for Unisecure Nordic ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.webshop.unisecure.dk er Henrik Olsen.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.webshop.unisecure.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos UniSecure Nordic ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til UniSecure Nordic ApS via info@unisecure.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@unisecure.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Kontakt konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på www.kfst.dk