En succesfuld dansk producent af parfume med mere end 26.000 salgssteder i hele verden havde udfordringer med parallel import. Flere af deres varer endte op af uforklarlige årsager på salgssteder i Danmark som ikke havde aftale om køb af disse varer.

Det er et kendt og populært mærke og producenten ønskede derfor at sikre deres mange forhandlere ikke ville blive ramt af det ukontrollerede salg.

 

Producenten besluttede efter rådgivning fra Unisecure at SelectaDNA mærke deres parfumeflasker og æsker. Varerne til de forskellige distributører fik hver deres unikke DNA-kode. Efterfølgende gik man ud i butikkerne og købte nogle eksemplarer for at tjekke via DNA-koden hvilke distributører de var sendt til i første omgang.

Problemet er nu efter 4 måneder løst og ”hullerne” lukket. Virksomheden har ikke kun sikret deres brand og tilfredse distributører, DNA-mærkningen hjalp også, da én af de ”brodne kar” prøvede at anlægge sag mod virksomheden for manglende leverance.

Virksomheden stoppede naturligvis med at levere til de distributører som ikke levede op til aftalen. Der blev ingen retssag, da DNA-beviserne var meget entydige og beviste at distributørerne ikke overholdt deres kontrakt.

 

Tags:,,,,,